Intensivkurs med eller utan boende

Intensivkurser

Intensivkurs i Vetlanda och Växjö – ta ditt körkort under din semester eller när du är ledig från skolan!

Bor du på Virserums Vandrarhem (trafikskolans eget vandrarhem) eller bor du nära Virserum eller Vetlanda så är kursen i Vetlanda, annars i Växjö!

Lediga tider

Nästa lediga tid är från vecka 45.

Växjö eller Vetlanda
(2 veckor)

19 980 kr
ordinarie pris 21 960 kr

• Inskrivningsavgift –
    • Tillgång till trafikskolaonline.se.
    • Bokning/avbokning av körlektioner.
    • Digitalt utbildningskort.
    • Över 1 000 instuderingsfrågor och dina digitala böcker med filmer och övningar.
      (Inloggningen gäller tills du har klarat proven på Trafikverket.)
      (900 kr)
  • 26 st körlektioner á 35 minuter
  • 26 x 530 kr = 13 780 kr
  • Riskutbildning del 1 – Obligatorisk kurs på 4 timmar inkl fikaraster om alkohol, droger, trötthet och andra riskfyllda beteenden. (700 kr)
  • Riskutbildning del 2 – Obligatorisk kurs med körning på halt väglag på Ljungby Trafikövningsbana. Du åker ditt med 3 elever till, 40 min körlektion, fika och lunch ingår. (3300 kr)
  • Uppvärmningslektion (90 minuter) och bilhyra av trafikskolans bil vid prov. (1700 kr)
  • Trafikverkets avgifter tillkommer*

Vetlanda med boende i Virserum
(2 veckor)

• Inskrivningsavgift –
    • Tillgång till trafikskolaonline.se.
    • Bokning/avbokning av körlektioner.
    • Digitalt utbildningskort.
      (Inloggningen gäller tills du har klarat proven på Trafikverket.)
      (900 kr)
  • 26 st körlektioner á 35 minuter
  • 26 x 530 kr = 13 780 kr
  • Riskutbildning del 1 – Obligatorisk kurs på 4 timmar inkl fikaraster om alkohol, droger, trötthet och andra riskfyllda beteenden. (700 kr)
  • Riskutbildning del 2 – Obligatorisk kurs med körning på halt väglag på Ljungby Trafikövningsbana. Du åker ditt med 3 elever till, 40 min körlektion, fika och lunch ingår.  (3300 kr)
  • 14 nätter på lugna Virserums Vandrarhem i enkelrum med tilgång till kök, matsal, fri Wifi. I samma byggnaden finns trafikskolan. Det är körningar från Virserum till Vetlanda, och Vetlanda -Virserum och 1 dag kör vi även i Växjö för mer avancerad stadstrafikkörning (2 500 kr), krävs fler körning och fler nätter blir det 179 kr per natt, ordinarie pris är 500 kr per natt.
  • Trafikverkets avgifter tillkommer*

Förkunskaper

Din intensivkursutbildning kan du påbörja när du vill men för att det ska finnas körtider är det bra om jag får veta din tänkta ankomst några veckor eller gärna månader innan. Behöver du hjälp med teorin finns hjälp att tillgå men det är också mycket självstudier och eget ansvar.

Du ska kunna växla, backa och manövrera bilen för att boka en 2 veckors-kurs annars ska du inte boka en intensivkurs. I så fall måste du träna mer innan, med mig eller med din privata handledare.
Jag driver är en seriös trafikskola och lämna inte någon garanti att du är redo för ett körprov efter 26 körlektioner, de flesta elever klara det, men ibland behöver man lägga till några extra lektioner. Tyvärr finns det trafikskolor som skryter med att man alltid är redo efter 2 veckor körning, men det är oseriös och jag kan inte lova det innan jag har sett hur du kör.

Jag vill att vi boka upp en provlektion innan du bestämmer dig för en intensivkurs och denna lektion är på 35 min i Åseda, lektionspris 520 kr. Bor du i närheten så vill jag att du har en testlektion på hemmaplan. Kontakten till en trafikskola kan jag förmedla.

Efter du har bokat en intensivkurs planerar jag in 2 – 3 lektioner under 2 veckors tid, i undantagsfall kan det ta 2,5 veckor, även beroende på vilka provtider som finns på Trafikverket.  Jag bokar även in dig på alla riskutbildningar och bokar ditt teori- och köprov.

OBS! DU MÅSTE VARA LEDIG FRÅN JOBBET ELLER SKOLAN FÖR ATT KLARA EN INTENSIVKURS, ANNARS KOMMER DET INTE FUNGERA. DU MÅSTE JOBBA HÅRD MED TEORIN INNAN DU KOMMER TILL MIG OCH UNDER TIDEN DU ÄR HOS MIG.

NUMERA MÅSTE MAN KLARA SITT TEORIPROV FÖR ATT KUNNA HA SITT KÖRPROV, SÅ ETT UNDERKÄNT TEORIPROV INNEBÄR ATT DU INTE KAN HA DITT KÖRPROV. SEDAN KAN DET VARA VÄNTETIDER PÅ 4 – 6 VECKOR FÖR ATT FÅ ETT NYTT TEORIPROV. FÖR ATT UNDVIKA DENNA SITUATION MÅSTE DU JOBBA MED TEORIN SÅ FORT SOM MÖLJIGT.

TRAFIKSKOLAN LIGGER UNDER TILLSYN AV TRANSPORTSTYRELSEN OCH HAR DU INTE KLARAT AV TEORIDELEN ENLIGT MINA KRAV SÅ FÅR JAG INTE SLÄPPA FRAM DIG TILL TEORIPROVET OCH SÅLEDES INTE TILL KÖRPROVET HELLER. SAMMA GÄLLER IFALL JAG KÄNNER EFTER NÅGRA DAGAR ATT MÅLET MED ATT KLARA KÖRPROVET BLIR EN OMÖJLIGHET PÅ 2 VECKOR DÅ MÅSTE VI PLANERA OM OCH AVBOKA DITT KÖRPROV OCH SÅLEDES ÄVEN TEORIPROVET. DU MÅSTE KUNNA SVENSKA SPRÅKET BRA, DÅ UTBILDNINGEN ÄR PÅ SVENSKA, VI MÅSTE FÖRSTÅ VARANDRA OCH UNDER SÅ KORT TID BLIR DET SVÅRT NÄR DET FINNS STORA BRISTER I SPRÅKKUNSKAPER.

Teoridelen i körkortsappen måste vara godkänd 1 vecka innan du börjar köra med mig, annars avbokas hela kursen. Kraven är att plugga-delen är till 100 % godkänd och att du har blivit godkänd på minst 8 sluttester. Har du inte löst det då avbokar jag kursen och proven.

Boendet

Bokar du intensivkurs med boende så bor du på körskolans eget vandrarhem, Virserums Vandrarhem. Fräscha rum, badrum och allmänna utrymmen samt snabbt internet, och nära till både affärer och restauranger.

Virserum ligger 28 km från Åseda och ungefär lika långt från Hultsfred samt 35 km från Vetlanda. Virserum är ett mycket trevligt samhälle och bara några 100 meter ifrån vandrarhemmet har du en fin badplats vid Virserumssjön. Till nästa restaurang/pizzeria är det bara 400 meter. ICA ligger 200 meter ifrån vandrarhemmet, Coop 300 meter,  ca 600 meter från vandrarhemmet hittar man Centralkonditoriet. För lite kultur finns det ett konstmuseet. Och finns det snö på vinter så har vi Dackestupet med skidbacke och skidlift strax utanför samhället.