Våra bilar

1 Skoda Kamiq automat (Vit)

1 Skoda Kamiq manuell (Blå)

Lite mer om bilarna

På trafikskolan finns det två bilar av modellen Skoda Kamiq. Den ena är manuellt växlad och den andra är automatväxlad.

Bilarna är mycket omtyckta och lätta att köra. Du har en något högre sittposition och bra sikt runt hela bilen, då bilen har inte bara “små tittluckor” som många nya bilar har. Bilarna är utrustade med  en hel del finesser så som rattvärme, backkamera, lane assist  (varnar dig ifall du kör över mittlinjen eller över kantlinjen) och mycket mer.

Bilarna är givetvis utrustade med dubbelkommando så att jag som körlärare kan ingripa ifall det skulle behövas.

Då jag är med i STR – Sveriges Trafikutbildares Riksförbund har jag alkomätare som innebär att innan varje körlektion ska det tas ett utandningsprov på eleven samt handledaren.