Trafikskola i Hultsfred & Vimmerby

Ta ditt körkort i Hultsfred och Vimmerby med hjälp av oss. Vi är en modern trafikskola med utgångspunkt från Virserum, ett par mil utanför Hultsfred/Vimmerby, i hjärtat av Småland.

Vill du bli upphämtad vid stationen, Vimmerby Gymnasium eller Hultsfreds gymnasium? Kanske även bli avsläppt där? Vi ordnar gärna med båda delar, det går även lika bra att ses vid din arbetsplats t.ex. Allt för att göra det enkelt för dig som elev.

Virserums & Åsedas Trafikskola har lång erfarenhet med en personlig touch där du får samma bil och trafiklärare under hela din övningskörning.

trafikskola vimmerby

Hitta hit

Vi ses gärna vid antingen stationen i centrala Hultsfred eller Vimmerby, alternativt direkt vid din arbetsplats, vid Hultsfreds gymnasium eller Vimmerby gymnasium, allt för att göra det enkelt för dig.

Ta ditt körkort i Hultsfred och Vimmerby

Välkommen till Virserums & Åsedas Trafikskola i Hultsfred och Vimmerby – din vägvisare på resan mot körkortet i Hultsfred/Vimmerby-trakten! Vi är stolta över att erbjuda professionella körlektioner som är anpassade efter dina individuella behov och mål. Vår trafikskola har en lång historia av framgångsrika elever och vi är glada att kunna utvidga våra tjänster till Hultsfred och Vimmerby, två städer som ger dig de bästa förutsättningarna att övningsköra och ta körkortet i ditt eget tempo med varierad landsväg och stadskörning.

Vimmerby är småstaden som erbjuder god service i en lugn miljö för att lära sig köra. Med sin blandning av lugna bostadsområden, handelsstråk och vackra naturområden får du som elev hos oss möjlighet att öva på en variation av körscenarier – allt från stadskörning till landsvägskörning. Detta gör att du blir väl förberedd för alla typer av trafiksituationer.

Hultsfred är den lite lugnare och mindre orten där vi gärna övar stadskörning och landsvägskörning. Med sin lugna trafik och perfekta villaområden att övningsköra i får du som elev hos oss möjlighet att öva både som nybörjare och när du blivit varm i kläderna. Vi anpassar lektionerna mellan orterna, efter dina behov.

Hos Virserums & Åsedas Trafikskola i Hultsfred och Vimmerby sätter vi dig som elev i centrum. Vår erfarna trafiklärare anpassar undervisningen efter just dina förutsättningar och mål. Vare sig du är nybörjare eller behöver slipa på dina färdigheter inför uppkörningen, har vi resurserna och kunskapen för att stödja dig på bästa möjliga sätt.

Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster, inklusive teorikurser, intensivkurser och individuellt anpassade körlektioner. Vårt mål är inte bara att du ska klara ditt körkort, utan också att du blir en säker och ansvarsfull förare.

Att välja Virserums & Åsedas Trafikskola i Hultsfred och Vimmerby innebär att du väljer en partner som är engagerad i din framgång. Vi förstår vikten av en personlig touch och strävar efter att skapa en positiv och stödjande läromiljö. Vi är här för att guida dig genom varje steg på vägen till ditt körkort, med kvalitetsundervisning och stöd som överträffar dina förväntningar.

Börja din resa mot körkortet med oss idag. Kontakta Virserums & Åsedas Trafikskola i Hultsfred och Vimmerby för att boka din första lektion och ta det första steget mot friheten och självständigheten som körkortet för med sig. Välkommen till en värld av möjligheter!

Din trafiklärare i Hultsfred och Vimmerby

Markus Sommer är trafiklärare sedan 2009 och är ägare av trafikskolan. Har körkort för A, B, BE, C, CE sedan 1991 och beskrivs av eleverna som lugn, ärlig, ödmjuk och rolig.

Fritiden ägnar han åt cykling och att vara ute i naturen. Markus pratar Tyska, Engelska och Svenska.

trafikskola hultsfred