Trafikskola i Växjö

Ta ditt körkort i Växjö med hjälp av oss, vi har vår utgångspunkt vid Vattentorget 1 i centrala Växjö, ett stenkast från järnvägsstationen/resecentrum. Här kan du sitta inne och vänta på din körlektion eller i väntan på nästa buss eller tåg ta en fika på Café Fontaine. Det finns även tillgång till toaletter medans du väntar. Vi möts inne i huset, vid entrén.

Vill du bli upphämtad vid en av gymnasieskolorna i Växjö eller bli avsläppt där? Vi ordnar gärna med båda delar, det går även lika bra att ses vid din arbetsplats t.ex. Allt för att göra det enkelt för dig som elev.

Virserums & Åsedas Trafikskola har lång erfarenhet med en personlig touch där du får samma bil och trafiklärare under hela din övningskörning.

Hitta hit

Lokalerna ligger vid Vattentorget 1, centralt i Växjö intill resecentrum. Här ses vi vid entrén till byggnaden, det går även bra att vänta inne, för att t.ex. ta en fika i väntan på lektionen eller kanske i väntan på bussen efteråt.

Ta ditt körkort i Växjö

Välkommen till Virserums & Åsedas Trafikskola i Växjö – din vägvisare på resan mot körkortet i Växjö! Vi är stolta över att erbjuda professionella körlektioner som är anpassade efter dina individuella behov och mål. Vår trafikskola har en lång historia av framgångsrika elever och vi är glada att kunna utvidga våra tjänster till Växjö, en stad som kombinerar naturskönhet med en pulserande stadskärna.

Växjö, känd som “Smålands gröna hjärta”, erbjuder en unik miljö för att lära sig köra. Med sin blandning av lugna bostadsområden, livliga handelsstråk och vackra naturområden får du som elev hos oss möjlighet att öva på en variation av körscenarier – allt från stadskörning till landsvägskörning. Detta gör att du blir väl förberedd för alla typer av trafiksituationer.

Hos Virserums & Åsedas Trafikskola i Växjö sätter vi dig som elev i centrum. Vår erfarna trafiklärare anpassar undervisningen efter just dina förutsättningar och mål. Vare sig du är nybörjare eller behöver slipa på dina färdigheter inför uppkörningen (körprovet), har vi resurserna och kunskapen för att stödja dig på bästa möjliga sätt.

Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster, inklusive teorikurser, intensivkurser och individuellt anpassade körlektioner. Vårt mål är inte bara att du ska klara ditt körkort, utan också att du blir en säker och ansvarsfull förare.

Att välja Virserums & Åsedas Trafikskola i Växjö innebär att du väljer en partner som är engagerad i din framgång. Vi förstår vikten av en personlig touch och strävar efter att skapa en positiv och stödjande läromiljö. Vi är här för att guida dig genom varje steg på vägen till ditt körkort, med kvalitetsundervisning och stöd som överträffar dina förväntningar.

Börja din resa mot körkortet med oss idag. Kontakta Virserums & Åsedas Trafikskola i Växjö för att boka din första lektion och ta det första steget mot friheten och självständigheten som körkortet för med sig. Välkommen till en värld av möjligheter!

Din trafiklärare i Växjö

Markus Sommer är trafiklärare sedan 2009 och är ägare av trafikskolan. Har körkort för A, B, BE, C, CE sedan 1991 och beskrivs av eleverna som lugn, ärlig, ödmjuk och rolig.

Fritiden ägnar han åt cykling och att vara ute i naturen. Markus pratar Tyska, Engelska och Svenska.

Trafikskola Växjö